Jahodová pavlova

Pavlova je podle mě ten nejvíc nejlepší dezert. Novozélanďané tvrdí, že je jejich, Australané totéž, mně je to celkem jedno, když si ji upeču, je moje :-) Nadýchaná a křupavá zvenku, uvnitř krásně měkká a vláčná, s ušlehanou hmotou se krásně pracuje, v podstatě z toho uděláte jaký tvar chcete, nejraději bych z toho udělala bazén a zaplavala si v tom. Chutí mi trochu připomíná rakvičku, dohromady se šlehačkou a jahodami je to prostě boží. Jednou jsem ji pekla své kamarádce světoběžce k narozeninám a zároveň k dalšímu odletu. Vzpomínka na to, jak stojíme u kuchyňské linky s lžícemi v ruce a se smíchem se futrujeme mě hřeje, když se mi po ní stýská.


Korpus:
4 bílky
225g
1 lžička kukuřičného škrobu
1 lžička bílého vinného octa

Náplň:
400-500g jahod
400-500ml smetany ke šlehání

Předehřejeme troubu na 180°C. Plech vyložíme pečícím papírem. Vyšleháme bílky, dokud nejsou tuhé a lesklé. Poté přisypáváme cukr - postupně! po lžíci a vždy zašleháme. Jakmile máme všechen cukr zapracovaný, šleháme ještě další 3-4minuty. Poté přidáme škrob a vinný ocet a lehce zašleháme. Směs přendáme na pečící papír, rozetřeme do kruhu a vytvoříme něco jako misku s otvorem na náplň. Těsto je velmi poddajné, na tvarování stačí lžíce nebo stěrka. Dáme do trouby a zároveň hned snížíme teplotu na 120°C. Pečeme hodinu a půl. Po této době troubu vypneme, neotevíráme a necháme v ní pavlovu úplně vychladnout. Po vytažení z trouby korpus přendáme na servírovací talíř, s naplněnou pavlovou už nejde manipulovat. Poté ji naplníme šlehačkou a jahodami. Postup záleží na vás, jestli šlehačka-jahody-šlehačka-jahody, nebo jinak. Při porcování se pavlova vždy drolí, nejlepší je ji dát na stůl s miskami a ať si každý nabírá.



Komentáře