Makovorebarborový koláč se sušenkovou drobenkou

Tak tak tak, tak se seje mák... Mák byl v mé kuchyni opomíjenou surovinou. Chyběl mi nápad, jak ho - kromě honzovek nebo buchtoidního makovce - zapracovat do nějakého dobrého koláče. Inspirace ke mně přišla spolu s červnovým Apetitem. Původní recept je s třešněmi, které ještě nedozrály, sezónně se nabízela jen rebarbora, které jsem teda v kombinaci s mákem vůbec nevěřila, i když ji mám moc ráda, ale výsledek mě víc než příjemně překvapil.


400-500g rebarbory
3 lžíce krupicového cukru

Těsto:
200g hladké mouky
3 lžičky kypřícího prášku
100g mletého máku
180g krupicového cukru
nastrouhaná kůra z 1 malého citronu (nebo citronová pasta)
150g rozpuštěného másla
150g plnotučného bílého jogurtu
3 vejce

Drobenka:
25g mandlových sušenek
150g polohrubé mouky
75g krupicového cukru
75g másla

Nakrájenou rebarboru dáme do kastrůlku společně se třemi lžícemi cukru a vaříme pár minut, dokud trochu nezměkne. Necháme vychladnout. 
Připravíme si dortovou formu, dno vyložíme pečícím papírem, boky vymažeme máslem.
V míse smícháme mouku s kypřícím práškem a mákem. Přidáme cukr, citronovou kůru, rozpuštěné máslo, jogurt, vejce, a všechno promícháme šlehačem. Těsto nalijeme do formy, pokladame rebarborou, nahoru nasypeme drobenku. 
Pečeme v předehřáté troubě na 180° (horkovzdušná 160°) 45-50 min.



Komentáře