Palačinkový dort s čokoládovou ganache

K tomuto nemám, co bych řekla. Moje smysly jsou totálně utlumeny touto čokoládovou peckou. A jako bonus jsem se dozvěděla, že 8. března, čili na můj svátek, se slaví Palačinkový den. Můžu si tedy tento hřích dopřávat minimálně 1x ročně a bez špatného svědomí! Ganache je hebký krém, který vymysleli, jak jinak, Francouzi v 19. století. Jako základ se používá i do belgických pralinek, což by snad pro minimální představu o chuti mohlo stačit. To, jak dobře bude výsledný krém chutnat, závisí hlavně na čokoládě, čili čím víc % obsahu kakaa, tím lépe. Zároveň ale doporučuji max. 70%, aby krém nebyl moc hořký...



Těsto na palačinky:
- dávka pro nízký dort, já jsem dělala z dvojité
260g hladké mouky
480ml mléka
4 vejce
1/2 lžičky vanilkového extraktu
1/2 lžičky soli

Čokoládová ganache:
285g tmavé vysoko% čokolády, najemno nasekané, nebo nastrouhané
475ml smetany ke šlehání, min. 30% (dala jsem jednu 40%, jednu 33%, zbytek 31%)

Ze všech ingrediencí si připravíme palačinkové těsto, které dáme do lednice odpočinout. Mezitím si nasekáme/nastrouháme čokoládu, kterou dáme do mělčí mísy. V rendlíku přivedeme k varu smetanu a ihned ji vylijeme na čokoládu. Necháme 1minutu odstát a poté metličkou vyšleháme, dokud se všechna čokoláda nerozpustí. Měl by vzniknout hladký krém, který necháme alespoň dvě hodiny úplně vychladnout. Poté ho můžeme ještě vyšlehat mixérem. Na pánvi usmažíme palačinky (máslo použijeme jen pro první startovní, zbytek už smažíme bez tuku), necháme je úplně vychladnout a pak už jen vrstvíme palačinka - krém - palačinka- krém. Končíme palačinkou, kterou poprášíme moučkovým cukrem.



Komentáře