Vanilkový koláč z podmáslí

Venku je zrovna hnusně, doma základní potraviny a vy máte ani ne tak chuť na něco sladkého, jako spíš chuť NĚCO dělat... A voilà :-) Recept je z Apetitu.
Recept jsem kupodivu skoro dodržela, jen místo esence jsem dala extrakt, ve kterém je opravdu vanilka. Sušenky jsem smíchala troje - zázvorové a obyčejné sušší z M&S a máslové clubky, protože másla do těsta moc nepřijde.



Těsto:
300g sušenek
1 lžička vanilkové esence
75g rozpuštěného másla

Náplň:
3 lžíce přírodního cukru
3 lžíce hladké mouky
špetka soli
3 velká vejce
1 lžička vanilkového extraktu
špetka muškátového oříšku
1 lžíce rozpuštěného másla
375ml podmáslí
ovoce na ozdobu

Sušenky rozmixujeme, přidáme máslo s extraktem a ještě párkrát mixneme. Vzniklou směs dáme do dortové formy (nejspíš vymazané a vysypané, já jsem dala pečící papír), rukou pečlivě umačkáme a dáme péct do vyhřáté trouby (160/180°) na zhruba 8 až 10 minut.
Mezitím smícháme cukr, mouku, sůl, přidáme vejce, vanilkový extrakt, muškátový oříšek, máslo a podmáslí a rozmixujeme. Nalijeme na sušenkovou směs a dáme péct na zhruba půl hodiny. Náplň je dost tekutá, ale zhoustne.
Koláč je poměrně dost hutný. Myslela jsem, že bude dobrý jen tak, bez toho ovoce, ale s ním je o dost lepší, něco kyselejšího a svěžího tomu přesně sedne. Já jsem rozmrazila poslední zbytky letní úrody rybízu :-) Příště bych to viděla polité nějakou malinovou omáčkou...


Komentáře