Muffiny z červené řepy se sirupem z medu a řepy

Tyto muffiny jsem čistě náhodou zahlédla v pořadu Ricardovy recepty a nadchla mě především jejich krásně tmavě růžová barva. Vygooglila jsem recept a výsledkem byly žluté bochánky :-) Nevím, jak je to možné, při zpracovávání mělo těsto přesně tu barvu, ale při pečení se nějak vytratila, takže vevnitř byly žluté a růžové v něm byly jen ty kousky řepy...
Míry udávám trochu divně v ml a také v originálních cups, spousta našich odměrek už s tím nemá problém...
Sirup mě nenadchl vůbec, tak jsem ho použila jen jako hezkou ozdobu :-)



Těsto:
250ml (1cup) oloupané nastrouhané řepy
125ml (1/2cup) másla
1 lžička citronové šťávy
250ml (1cup) hladké mouky
1 lžička kypřícího prášku
1/4 lžičky soli
2 vejce
250ml (1cup) cukru (dala jsem o něco méně)
kůra z 1 citronu
1 lžička vanilkového extraktu
125ml (1/2cup) mandlových lupínků

Sirup:
125ml (1/2cup) vody
125ml (1/2cup) medu
125ml (1/2cup) cukru
125ml (1/2cup) oloupané nastrouhané řepy

Postup - muffiny:
Předehřejeme si troubu na 180° a vymažeme si cca 12 formiček na muffiny.
V pánvi si na středním stupni smícháme řepu s máslem a citronovou šťávou a vaříme zhruba 5 minut. Necháme částečně zchladnout do fáze, kdy směs není horká na dotek. Mezitím v míse smícháme mouku s kypřícím práškem a solí.
V další míse mixérem vyšlecháme vejce, cukr, citronovou kůru a vanilkový extrakt. Poté postupně přidáme suché ingredience a následně směs s řepou.
Naplníme formičky, posypeme mandlovými lupínky a pečeme zhruba 20min (vyzkoušejte klasicky špejlí).

Postup - sirup:
Všechny ingredience dáme do kastrůlku a za stálého míchání přivedeme k varu. Poté zeslabíme plamen a vaříme do té doby, než vznikne táhnoucí se sirup, trvá to zhruba 10min. Přecedíme, ať v něm nemáme kousky řepy. Necháme úplně vychladnout.


Komentáře